3 powody, przez które Twoja waga ciągle stoi w miejscu

3 powody, przez które Twoja waga ciągle stoi w miejscu.

Wprowadzasz do swojego życia regularną aktywność fizyczną, dokonujesz zdrowych decyzji jeśli chodzi o odchudzanie i nie widzisz oczekiwanych wyników. Choć błędów może być wiele zwróć uwagę czy nie popełniasz tych trzech podstawowych.

Dieta

Wiesz doskonale, że dieta to kluczowy czynnik wpływający na Twoją wagę. Proste podejście(jem więcej tyje, jem mniej chudnę) zazwyczaj wyprowadza Twoje starania o mniejszą wagę na manowce. Planując deficyt kaloryczny czyli mniejsze dzienne spożycie musimy bardzo uważać. Zbyt duże odcięcie kalorii powoduje odwrotną do spodziewanych reakcje organizmu i spowolnienie naszego metabolizmu. Po prostu gdy nasze ciało zaczyna zauważać spadek spożywanych kalorii zaczyna się bronić ponieważ dostarczamy mu sygnał „nastały gorsze czasy, bieda, brakuje pokarmu”. Tym samym odkładamy wtedy więcej tkanki tłuszczowej gdy wracamy do „normalnego spożycia” w celu wypełnienia magazynu zapasowej energii przed kolejnym nadejściem ciężkiego deficytu kalorycznego. Częstym przykładem takiego postępowania jest nie jedzenie śniadania z myślą, że dzięki temu schudniemy. Odsyłam tutaj do artykułu

Śniadanie i czas na nie vs RANEK-jak sobie poradzić?

Regularne rozpoczynanie każdego dnia od śniadania na dłuższą metę prowadzi do większego spadku wagi niż jego unikanie.

Nawyki

Znalezienie w naszym planie dnia złych nawyków i zastąpienie ich tymi właściwymi to podstawa. Analizując nasze poranne i wieczorne rytuały natrafiamy na wiele takich, które utrudniają nam drogę do osiągnięcia naszych celów. Aby przedstawić wyryte w naszej podświadomości codzienne nawyki musimy je po prostu „nadpisać”. Świadomie i systematycznie podejmować właściwe decyzje tak długo aż zapiszą się one do naszej dziennej rutyny i będziemy je traktować jako oczywistość. Jednak aby tego dokonać potrzebujemy wiele samozaparcia, wiedzy i cierpliwości. Pozytywne rezultaty motywują najlepiej, jednak bez akcji nie spodziewajmy się reakcji.  

Wiedza

Codziennie bombardują nas nowinki na temat zdrowego odżywiania, metod treningowych i pomysłów jak możemy zrzucić wagę i zdobyć wymarzoną sylwetkę. Przebranie tych informacji, weryfikacja i odniesienie ich do prawdy to prawdziwy wyczyn. Za nim podejmiesz walkę z Internetem, reklamami i mitami zwróć uwagę co jest NAJWAŻNIEJSZE DLA CIEBIE. Równowaga, którą możesz utrzymać w długiej perspektywie Twojego życia, racjonalne rozwiązania, które są w Twoim zasięgu i uczynią Twoje ciało i umysł zdrowe, pełne energii i sił.  

Zasięgnij wiedzy z VLOGÓW na temat planu treningowego 

Jak sobie z tym wszystkim poradzić?

Większość z nas w staraniach o wymarzoną sylwetkę przechodzi przez drogę prób i błędów. To na mnie działa a to nie, ta zmiana wyszła mi na dobre a inna była krokiem w tył. Odpowiedz sobie na pytanie: Jak dobrze znasz siebie i swoje ciało? Zazwyczaj okazuje się, że nie wystraczająco aby parę wizyt na bieżni i ograniczenie słodyczy dały Ci oczekiwany efekt. Nie bój się sięgnąć po pomoc, nie bój się zainwestować czasu i pieniędzy w samego siebie nie bój się ruszyć do walki, upadać, podnosić się i zwyciężać! To nie ma być Twój jeden dzień czy tydzień tylko pierwszy dzień, tydzień, miesiąc, rok dbania o samego siebie, swój wygląd, zdrowie i dobre samopoczucie.

Do boju drodzy Kulturowicze!

 


Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Dodaj komentarz