AKCJA MORS – Jak się zahartować a nie zachorować! VIDEO

Moim pierwszym noworocznym postanowieniem było zostanie morsem! Podzielę się z Wami moimi wrażeniami i doświadczeniem z pierwszego wejścia do lodowatej wody. Akcja mors!

Kultura Sportu Morsowanie

Na początek za nim entuzjastycznie rzucimy się do wody musimy być pewni czy nie obejmują nas przeciwwskazana zdrowotne. Główne z nich to:

  • choroby serca
  • zaburzenia układu krążenia
  • zmiany żylakowe
  • nadciśnienie
  • padaczka

Jeśli nie jesteśmy pewni, czy któreś dotyczy nas zawsze dobrze skonsultować się z lekarzem.

Przed kąpielą powinniśmy być wypoczęci i zregenerowani. Ostatni posiłek jemy na kilka godzin przed wejściem do wody, zabieramy dużo dobrego samopoczucia i pozytywnego nastawienia. Mors nie powinien przed zanurzeniem się palić papierosów ani pić kawy oraz alkoholu. Pamiętajcie, że wchodząc do jeziora chcemy przyzwyczaić ciało do kontaktu z zimną wodą a nie bić rekordy długości przebywania w przeręblu. Zahartowanie a nie Zachorowanie powinny być efektem morsowania 😉 !

Pierwsze kroki

Na samym początku musimy pokonać barierę psychiczną i nastawić się „TAK CHCE TO ZROBIĆ”

Trzeba też poczynić pewne przygotowania:

Ekwipunek :

  • Ciepłe ubranie – po wyjściu z wody, będzie trzeba szybko wskoczyć w ciepły dres.
  • Ręcznik
  • Rękawiczki – mogą być przydatne już na samym początku kiedy walczymy z wykonaniem dziury w lodzie, ręce mają najwięcej kontaktu z lodem a potem z zimną wodą. Jeśli chcesz mieć na tyle czucia w dłoniach aby potem odebrać telefon albo cyknąć fotę na instagram nie zapomnij o rękawiczkach ! 🙂
  • Buty w których wejdziesz do wody – może być obuwie neoprenowe albo zwykłe adidasy.
  • Ciepła czapka – jeśli nie masz zamiaru nurkować, czego raczej nie polecam. Sama perspektywa zanurzenia głowy pod lodem i nie trafienie w przerębel przy wynurzeniu dostatecznie mnie motywuje aby o tym nie myśleć :p.
  • Termos z herbatą – gorącą.  Pamiętajcie, nie chcemy zachorować tylko hartować nasz organizm, nie bierzcie przykładu z Apetora – ekscentryka zimowych kąpieli z wódką i piłą łańcuchową YOUTUBE .
  • Mata – Dobrze jest mieć na czym stanąć po kąpieli
  • Siekierka do rozbicia lodu – o której zapomniałem. Kamień to też opcja, pewnie mniej wygodna ale jak się czegoś chce… 😀

Wejście do wody 

  • Rozgrzewka – Bieg albo ćwiczenia, które wykonujemy aby pobudzić krążenie i wprowadzić nasze tętno w równowagę czynnościową co pozwala sercu na przygotowanie się w stan wzmożonej gotowości bojowej !
  • Wykonanie przerębla – Zdecydowanie mogę stwierdzić, że to też element rozgrzewki, szczególnie z kamieniem :p (Zobacz koniec filmiku xD)
  • Moment wejścia- zanurzamy się wolno ale zdecydowanie. Postanowiłem wejść na ok 10 sekund i sprawdzić jak zareaguje mój organizm, po wyjściu, paru przysiadach i oddechach zanurzyłem się jeszcze raz na chwilkę. Wiem już na co mogę sobie pozwolić następnym razem 😉 !
  • Po wyjściu wycieramy się ( dobrze jak nie wieje ), przebieramy w suche ubranie i pobudzamy przepływ krwi w naszym ciele.

Jak wyglądało moje pierwsze wejście i zarazem noworoczne postanowienie ! ? VIDEO


Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Odżywki białkowe – a na co to komu?

Obciążenie własnego ciała – Nie chodzi o sprzęt, tylko jak bardzo chcesz… !

Technika i poprawne nawyki ruchowe. Ćwicz i rób to dobrze! [VIDEO]

Dodaj komentarz