Śniadanie i czas na nie vs RANEK-jak sobie poradzić?

Śniadanie i czas na nie vs RANEK – Nierówna walka?

Uzbrójcie się w wiedzę jak i dlaczego powinniśmy stawiać czoła rankom. 🌇☝️♨️

Na początek wspomnę dlaczego nasi rodzice mieli rację zmuszając nas do śniadania przed wyjściem do szkoły.🍳🍴

1️⃣Po pierwsze

Nie zależnie od naszego celu do którego dążymy nie chcemy doprowadzić do utraty tkanki mięśniowej. Im więcej mamy mięśni tym łatwiej utrzymać nam nasz organizm w stanie „FIT” ponieważ mięśnie potrzebują więcej kcal aby się utrzymać co sprawia, że więcej tego co jemy idzie „w bicki”. Musimy się dużo napracować aby rozbudować tkankę mięśniową, niestety jednak bardzo łatwo też ją tracimy. Kiedy śpisz nie dostarczasz pożywienia w tym białka (głównego budulca mięśni) od 6 do 8 godzin, kiedy wstajesz i wylatując w pośpiechu bez spodni do pracy albo na zajęcia pomijasz śniadanie a okno w którym nie dostarczasz organizmowi paliwa wydłuża się nawet do 12 godzin. Taki obrót spraw sprawia, że organizm zaczyna podjadać samego siebie, niestety ewolucja tak nas poukładała, że zaczyna on szamać tkankę mięśniową (ponieważ dla naszego organizmu jest to „zbędny luksus”).

2️⃣Po drugie

Wspomniałem temat białka jako głównego budulca mięśni. Wydaje mi się, że każdy szanujący się GYMFREAK czy osoba dbająca o racjonalną dietę monitoruje podaż białka, które dostarczamy naszemu organizmowi.  Zjedzenie pełnowartościowego śniadania zapewnia Ci więc fory, dostarczenie pierwszych protein zwiększa Twoje szanse, że zachowasz podczas całego dnia odpowiednie spożycie białka.

3️⃣Po trzecie

Budząc się rano bez uczucia głodu musisz być świadom, że ten mały żółty przyjaciel z reklamy serków (których z resztą nie polecam), w końcu wpadnie przez okno z misją desantową przynosząc Ci pączki, drożdżówki i gorącą kawusie na drugie (znaczy pierwsze) śniadanie. Posiadanie w tym momencie pełnego żołądka z pełnowartościowym śniadaniem znacząco zmniejsza szanse, że sięgniesz później po nie konieczne zdrowe substytuty posiłków.

Dobra to wiemy dlaczego rodzice mieli racje. Teraz rozwiązanie jak ich posłuchać.

Jeśli nie jesz śniadania bo wolisz powalczyć przez pół godziny z budzikiem a potem wybiec z domu jasne rozumiem to. Gdzie tu czas na przyrządzenie śniadania jak musisz wracać do domu po spodnie o których zapomniałaś/eś. Sposobem na to jest przygotowanie śniadania przed pójściem spać. Sałatki, zdrowe kanapki, gotowane jajka na półtwardo czy coś co możesz zabrać nawet ze sobą w pojemniku do pracy, auta, autobusu.
Wielu moich podopiecznych i nie tylko argumentuje pominięcie śniadania brakiem apetytu z rana. Wielu ludzi rano po prostu nie jest głodnych. Osobiście ich nie rozumiem bo budzę się po to żeby jeść :D. Rozwiązanie na tę poranną dolegliwość znajdziecie w moim artykule ➡️ SHAKE IT – 5 DNI 5 RÓŻNYCH KOKTAJLÓW ⬅️ gdzie znajdziecie przepisy na odżywcze koktajle które szybko i łatwo wślizgną się wam do żołądka zapewniając uczucie sytości i dostarczając wiele składników odżywczych.

Na koniec chyba najcenniejsza rada nie dotycząca tylko śniadania ale całego naszego startu dnia i podejścia do niego. Ranek nie raz jest jedynym momentem, w którym możemy poświęcić czas sobie i nie skupiać się jeszcze na pracy czy obowiązkach. 30/40 min wcześniejsza pobudka daje nam czas⏰ na spokojne i przemyślane wystartowanie. Prócz zjedzenia świeżego śniadania możemy wyznaczyć sobie główne cele na których chcemy się dziś skupić, sesje jogi czy po prostu przeczytać w spokoju jakiś ciekawy artykuł ( 😛 ).

Śniadanie i czas na nie vs RANEK Kultura Sportu

Drodzy Kulturowicze, życzę Wam wszystkim mocnych startów każdego dnia ! Śniadanie czas na nie !


www.kulturasportu.pl – Trener personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Kreatyna. A na co to komu? Kulturalna pigułka wiedzy o kreatynie

4 powody dla, których kobiety powinny mieć silny biceps !

Śniadanie i czas na nie vs RANEK – jak sobie poradzić ?

Dodaj komentarz