Dlaczego warto ćwiczyć plecy? 4 powody

4 Powody dlaczego warto ćwiczyć plecy

1.) IDEALNA SYLWETKA   

Trening pleców wysmukla i wzmacnia naszą sylwetkę. Plecy są trzonem naszej sylwetki, mimo że znajdują się z tyłu bardzo wpływają na nasz ogólny wygląd. Dzięki treningom pleców możemy osiągnąć sylwetki tzw. V-Mena. Twoja górna część ciała jest szersza, dzięki czemu twoja dolna część ciała wygląda na mniejszą i smuklejszą. Myślę, że jest to korzystne dla kobiet i mężczyzn.

2.) ZDROWY KRĘGOSŁUP 

Jeśli spędzasz dużo czasu w pracy siedząc przed komputerem lub prowadząc samochód na pewno chociaż raz zdarzył Ci się ból kręgosłupa. W dzisiejszych czasach częściej przemieszczamy się autem niż na piechotę, wiele firm jest zautomatyzowanych więc duża część pracy jest pracą biurową. Wszystko to sprzyja bólom kręgosłupa. Co więcej ciężka praca fizyczna może doprowadzić do nadwyrężenia kręgosłupa. Dlatego bardzo istotne jest wzmacnianie mięśni pleców, które utrzymają kręgosłup w dobrej kondycji bez względu na to jaki rodzaj pracy wykonujesz.

3.) LEPSZA POSTAWA I WIĘKSZA PEWNOŚĆ SIEBIE 

Chcesz być wyższy i mieć bardziej smukłą sylwetkę? Wyprostuj się. Silne plecy              pomagają w utrzymaniu odpowiedniej postawy ciała. Wyprostowana postawa sprawia, że jesteśmy lepiej widziani w oczach innych. Utrzymując proste plecy, nie garbiąc się jesteśmy bardziej atrakcyjni i mamy większą pewność siebie. Nie muszę przekonywać, że osoby pewne siebie łatwiej odnoszą sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym.

4.) MNIEJSZE RYZYKO KONTUZJI

Mięśnie pleców są aktywne przy wielu wykonywanych przez nas ruchach. Mięśnie te są szczególnie aktywne przy podnoszeniu rzeczy lub ciężarów. Regularny trening mięśni pleców wzmocni mięśnie, poprawi posturę oraz siłę tułowia. Dodatkowo wzmocnione mięśnie będą zabezpieczały stawy i zmniejszały ryzyko kontuzji zarówno na siłowni i  w codziennym życiu. Każde intensywne ćwiczenia przyspieszą metabolizm dzięki, któremu pozbędziemy się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Mam nadzieję, że zmotywowałem Cię do wzmocnienia pleców. Teraz nic tylko czas to wprowadzić w życie. Poniżej przykładowe ćwiczenia na plecy, które możesz dodać do twojej rutyny treningu.

GOTOWY PLAN TRENINGOWY NA PLECY JUŻ W NIEDZIELE NA BLOGU.OGLĄDAJ RUTYNĘ TRENINGU RÓWNIEŻ NA YOUTUBE I FACEBOOKU

Kanał YouTube


Kultura Sportu

Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Mięśnie brzucha. Nie tylko krata się liczy!

Białko, węglowodany, tłuszcze – podstawy.

Dodaj komentarz