4 powody dla, których kobiety powinny mieć silny biceps!

4 powody dla, których kobiety powinny mieć silny biceps!

Już sam tytuł może brzmieć kontrowersyjnie, to wszystko przez to, że cały czas borykamy się z utartym stereotypem, że silne kobiece ramiona nie wyglądają kobieco i są nie potrzebne płci pięknej. Bzdura ! Ćwiczenie górnych partii ciała nie sprowadza się tylko do wyciskania sztangi na ławeczce i uginania ramienia z hantlami. Szczególnie dla kobiet mocne podłoże mięśniowe ma duże znaczenie.Silny biceps

4 powody dla czego tak jest.

#1- Zalety płynące przy uprawianiu innych sportów. Kobiety ćwiczące jogę, fitness, bieganie czy grające w siatkówkę wkładają w to tyle samo wysiłku ile mężczyźni ćwiczący siłowo. Panowie jeśli nie wierzycie odpuście np. poniedziałkowy dzień klaty i wpadnijcie na zajęcia jogi, gwarantuje, że w połowie zajęć docenicie wkładaną w to siłę. Mocne górne partie mięśniowe i silny biceps są nie zbędne dla utrzymania większości asan i prawidłowej techniki biegu gdzie powinniśmy pracować również górą. Silne ramiona na pewno docenicie również grając w siatkówkę, bo przecież od mocnych ramion zależy czy uda nam się przebić piłkę za siatkę.

#2- Ćwicząc górne partie mięśniowe zwiększamy gęstość kości i chronimy się przed ewentualnymi urazami w sytuacjach kryzysowych.

#3- Pomoc w życiu codziennym. Funkcjonalność silnych ramion sprawdza się w wielu aspektach życiowych. Nie chce pojechać po kolejnych stereotypach ale na pewno silne bicepsy i przedramiona przydają się na przykład przy zakupach i ;).  

#4- Wyglądasz super ! Nie bój się tego co uważasz za atrakcyjne. Jędrne i podkreślone mięsnie wyglądają dobrze, szczególnie przy nadchodzącym sezonie na koszulki na ramiączkach ;). Kobiety przez inne proporcje włókien mięśniowych i gospodarkę hormonalną mają o wiele ciężej wypracować wielkie muskuły jak u kulturystów, tak więc trening górnych partii ciała nie powinien już więcej napawać Was obawą przed „wykoszeniem się” ;D !

Zatem hantel w dłoń i do działa !

Jeśli nie macie pomysłu na trening zapraszam tutaj ! 

Trening FBW – 3 obwody/ 9 ćwiczeń VIDEO


Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Dodaj komentarz