Obciążenie własnego ciała – Nie chodzi o sprzęt, tylko jak bardzo chcesz…!

Twoim celem jest wysportowana i smukła sylwetka oraz zdrowy stan psychofizyczny?

Obciążenie własnego ciała – Nie chodzi o sprzęt, tylko jak bardzo chcesz go osiągnąć!

Aby zrealizować swoje marzenia o atletycznej sylwetce nie potrzebujesz naprawdę wiele. Zacznijmy jednak od naszego światopoglądu na temat ćwiczeń. Słyszałeś powiedzenie „NO PAIN NO GAIN”Obciążenie własnego ciała - Nie chodzi o sprzęt, tylko jak bardzo chcesz... !

Kojarzy Ci się pewnie z  ciężkimi hantlami i sztangami przerzucanymi przez hardcorowych koksów mieszkających na siłowni. Powiedzenie ma swoją słuszność, stary światopogląd mięśniaka pompującego bicki nie. Kulturystyka to bardzo estetyczny i wymagający sport. Poświęcają się mu ludzie dążący do ponadprzeciętnej muskulatury ciała, zachowując przy tym proporcje i balans. Aby tak znacząco rozbudować tkankę mięśniową potrzebna jest praca na wyższych obciążeniach i mocne stymulowane hipertrofii mięśniowej czyli ich rozbudowy. Porównując kulturystykę do biegania rozróżniamy jego różne rodzaje, biegi długodystansowe, biegi krótkodystansowe, biegi przełajowe czy też bieganie rekreacyjne i inne. Każdy rodzaj rządzi się różnym rodzajem treningu i przygotowań. Zależy od naszego celu.

Wróćmy tutaj do pytania z nagłówka.

Czy Twoim celem jest wysportowana i smukła sylwetka oraz zdrowy stan psychofizyczny?

Jeśli w swojej głowie usłyszałaś/eś odpowiedź twierdzącą, wiedz, że droga ku temu nie musi biec przez wyspecjalizowany sprzęt ćwiczebny, 100 kilogramowe obciążenia i setki godzin spędzonych w najlepszych klubach fitness.

Is not equipment … It’s about how badly you want it !

Chcąc poprawić wygląd własnej sylwetki, zrzucić zbędne kilogramy i czuć się dobrze i mobilnie we własnym ciele użyj najpierw „hantla” który masz na co dzień pod ręką, mianowicie SAMEGO SIEBIE. Kluczem jest rozwinięcie umiejętności wykorzystywania obciążenia własnego ciała. Czy potrafisz zrobić 20 pompek, czy potrafisz zrobić 20 przysiadów, czy potrafisz się podciągnąć na drążku… czy potrafisz wykonać to poprawnie?!

Zacznij od podstaw

Technika i poprawne nawyki ruchowe. Ćwicz i rób to dobrze! [VIDEO]

Jeśli jesteś osobą, która już zaczęła i ma doświadczenie treningowe staraj się wykonywać cięższe wersje ćwiczeń

Wszystko do treningu masz pod ręką!

Możesz też skorzystać z mojej alternatywy na 40 minutowy trening z obciążeniem własnego ciała który możemy wykonać w domu.

Bohater swojego treningu #1 – trening z obciążeniem własnego ciała

 

Co zyskacie i jakie są zalety treningu z obciążeniem własnego ciała?

Elastyczność: Elastyczność jest głównym czynnikiem w gimnastyce. Zwiększenie elastyczności i zakresów ruchomości sprzyja wydajności z jaką jesteśmy w stanie wykonać trening. Dzięki temu możemy angażować więcej włókien mięśniowych i wspaniale modelować naszą sylwetkę. Wraz z elastycznością rośnie również nasza kontrola nad ciałem.

Zapobieganie chorobom: Trening kalisteniczny , może zapobiec wielu chorobom, takich jak astma, rak, otyłość, choroby serca i cukrzyca. Zmniejszenie szansy na potencjalne urazy również jest jednym z efektów treningu. Nasze mięśnie i ścięgna są zmobilizowane i zawsze gotowe do prawidłowego funkcjonowania.

Silne i zdrowe kości: Podejmowanie działań obciążających nasz układ kostno-stawowy sprzyja zwiększeniu gęstości kości. Wraz z wiekiem, nieuchronnie następuje zmniejszenie masy kostnej. Trening z obciążeniem własnej masy ciała buduje silne i zdrowe kości i zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy w późniejszym wieku.

Zwiększona samoocena: Osoby, które biorą udział w aktywności fizycznej, jak gimnastyka mogą mieć lepszą samoocenę i poczucie własnej skuteczności. Panowanie nad swoim ciałem przekłada się na panowanie nad własnym życiem. Pewność siebie w codziennym życiu i wyższa samoocena wpływają pozytywnie nie tylko na nas ale również dla naszych najbliższych.

Zwiększona koordynacja: Panowanie nad własnym ciałem i jego prawidłowymi odruchami nie przydaje się tylko na treningach. Dzięki zastosowaniu nabytych umiejętności w codziennym życiu możemy unikać niebezpiecznych sytuacji i szybko je identyfikować. Naturalnie skorygowana sylwetka i ustawienie ciała podczas chodzenia, stania czy siedzenia czynią nasze ciało mobilniejsze i gotowe do działania w sytuacjach zagrożenia.

Rozwój siły: Trening hartuje nasze ciało i zwiększa zakres generowanej przez nasze mięśnie siły. Gimnastycy używają niemal wyłącznie ćwiczeń z własną masą do budowy górnej części ciała, dolnej części ciała i stabilizacji centralnej. Silne pośladki, brzuch i lędźwie pozwalają nam utrzymywać poprawną sylwetkę i zdrowy kręgosłup

Atletyczna i wysportowana sylwetka: Jest to wartość dodana, z której możemy być dumni  patrząc z satysfakcją w lustro.  Ciągle powtarzam hasło „Jest akcja, jest i reakcja”.  Drodzy Kulturwicze czas więc podjąć akcje i być przygotowanym na reakcje ! 💪💯🔥

Przygotuj się do RUNMAGEDDON – Freestylepark


www.kulturasportu.pl    Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Dodaj komentarz