OWSIANKA NIE MUSI BYĆ NUDNA – Kasia od Kuchni – Fit Food

OWSIANKA NIE MUSI BYĆ NUDNA

Wiele osób na samo słowo OWSIANKA 🍜 reaguje negatywnie. Szkoda, bo płatki owsiane mają drogocenne właściwości dla naszego organizmu. Dziś postaramy się zachęcić Was do głębszego zapoznania się z tym zbożem i może do częstszego lub w ogóle do spożywania go.

Owsianka przede wszystkim świetnie nadaje się na śniadanie, ponieważ jest odżywcza, powoli i we właściwy sposób reguluje cukier we krwi, więc energia jest dawkowana, przez co nie czujemy się długi czas ospali. Płatki owsiane również sycą, więc niewiele potrzebujemy ich, by się dobrze najeść. Oprócz tego takie śniadanie przygotowuje się w łatwy i szybki sposób, co ważne obecnie w dzisiejszych czasach dla wielu.

Owies🌾 dostarcza nam białka i aminokwasy niezbędne do funkcjonowania organizmu. Porcja płatków owsianych z mlekiem lub jogurtem naturalnym zapewnia komórkom mózgowym i nerwowym porcję witaminy B6, która poprawia koncentrację, pamięć i szybsze przyswajanie wiedzy. Owsianka posiada również witaminę B1 i kwas pantotenowy, które przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu oraz rozdrażnieniu, zarówno podczas wysiłku umysłowego jak i fizycznego. Płatki owsiane zawierają też substancje działające antydepresyjnie i poprawiające nastrój 🙂

Owies w porównaniu do innych zbóż jest rekordzistą w ilości błonnika i tłuszczu (tego zawiera aż 7%). Tłuszcz ten jednak zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), których organizm nie potrafi wytwarzać. To czyni owsiankę moim zdaniem najzdrowszym pożywieniem na świecie.🏆🌍

Kwasy, o których wcześniej wspominałam, zapobiegają także powstawaniu zakrzepów oraz odgrywają dużą rolę w profilaktyce i leczeniu miażdżycy. A kwas oleinowy zawarty w produktach owsianych chroni przed nowotworami. Potrawy z udziałem płatków to posiłek pełen magnezu oraz żelaza. Owies działa też jak nutrikosmetyk od wewnątrz- dba o skórę i jej nawilżenie, ale również o włosy i paznokcie. Korzystnie wpływa na podrażnienia, także te wywołane alergią.

Owsianka jest uwielbiana m.in., przez kulturystów, biegaczy czy kolaży, ale uważam, że nie tylko sportowcy czy osoby dbające o zdrowy tryb życia powinni sięgać po płatki, a wszyscy, w każdym wieku (szczególnie dzieci czy kobiety w ciąży).👶💁

Płatki owsiane posiadają niski indeks glikemiczny, dużą wartość odżywczą i mają niewiele kalorii, mimo że likwidują skutecznie głód.

Jeśli chcesz zadbać o zdrowie swoje i Twojej rodziny rozważ ten tradycyjny produkt jakim są płatki owsiane- w sklepach czekają na Was rożne ich rodzaje.

PRZYGOTOWANIE PŁATKÓW OWSIANYCH

Płatki owsiane niezależnie od rodzaju wystarczy zalać gorącym mlekiem krowim – o obniżonej zawartości tłuszczu lub mlekiem roślinnym (np. kokosowym, migdałowym, ryżowym, sojowym- w zależności co lubicie. Najlepiej dodać do tego ulubione bakalie i różne rodzaje orzechów. Odstawić na ok 5-10 min., aż zmiękną. Następnie dodajemy owoce w całości lub blendujemy je. To wszystko.

Jeśli macie jednak ochotę na płatki z jogurtem naturalnym lub greckim wystarczy, że w przeddzień np. wieczorem, zamoczycie płatki w niewielkiej ilości wody, a następnego dnia odsączacie i dodajecie do jogurtu lub miksujecie z jogurtem i postępujecie dalej tak samo jak wyżej dodając bakalie, orzechy i owoce. Takie śniadanie można spokojnie spakować do pracy w pojemniku do żywności.

Łatwizna :)✌️

Niżej znajdziecie kilka pomysłów na skomponowanie ‚owsianej miski’. Oczywiście zachęcam do uzupełniania owsianki o swoje ulubione dodatki. Wtedy owsianka na pewno nie będzie mdła i nudna 🙂

 

1️⃣.Płatki owsiane żytnie ze zmiksowanymi truskawkami i malinami w jogurcie+ kiwi, banan, orzechy włoskie i prażony słonecznik.

OWSIANKA NIE MUSI BYĆ NUDNA

2️⃣.Płatki owsiane górskie na mleku krowim 1,5%, puree z jabłka, gruszki i cynamonu+ śliwki, orzechy włoskie i żurawina suszona.

OWSIANKA NIE MUSI BYĆ NUDNA

3️⃣.Płatki owsiane żytnie na mleku kokosowym, puree z truskawek, rodzynki, prażony słonecznik, orzeszki ziemne i nasiona chia.

OWSIANKA NIE MUSI BYĆ NUDNA

4️⃣.Płatki owsiane  żytnie zmiksowane z jogurtem naturalnym i truskawkami, malinami, borówkami amerykańskimi, z dodatkiem płatków ryżowych, prażonego słonecznika, banana i kiwi.

OWSIANKA NIE MUSI BYĆ NUDNA

5️⃣.Płatki żytnie i górskie na mleku krowim 1,5%, z wiórkami kokosowymi, jabłkiem i gruszką oraz suszoną żurawiną i różnymi orzechami.

OWSIANKA NIE MUSI BYĆ NUDNA

 

Odsyłamy również do poprzedniego artykułu o koktajlach z użyciem płatków owsianych, które również są świetnym i pożywnym pomysłem na śniadanie.👇😉

SHAKE IT – 5 DNI 5 RÓŻNYCH KOKTAJLÓW


Kasia Baron INSTAGRAM > again_mondays

Kultura Sportu
Kultura Sportu – Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

 

 

Dodaj komentarz