Poradnik senny – niezrdowe nawyki, przez które się nie wysypiasz

Poradnik senny

Powszechnie wiadomo, że wystarczająca ilość snu jest niezbędna do zachowania równowagi w naszym organizmie. Trenujesz i masz aktywny tryb życia i zależy Ci na tym aby się rozwijać fizycznie i psychicznie ? Połóż się zatem i wyśpij. Często poświęcamy sen i uważamy go za zbyteczny i stratę czasu w którym możemy robić inne lepsze rzeczy. Takie myślenie to wielki błąd. Nasz organizm rośnie i regeneruje się wtedy kiedy śpisz a mózg porządkuje się i nastawia na wydajną prace od rana. Dobrą nowiną jest to, że sen to aspekt, który sami możemy bardzo prosto podnieś na właściwy poziom. Wystarczy na początek, że przeczytasz ten artykuł ;).

Po pierwsze uzmysłowię Ci, że posiadasz niezrdowe nawyki, przez które się nie wysypiasz. 

niezrdowe nawyki, przez które się nie wysypiasz
Poradnik senny

Smartfon z dala od lóżka! – Dla wielu z nas nasze telefony są pierwszą i ostatnią rzeczą z jaką mamy kontakt przez dzień. Ile razy złapaliście się na tym, że „ostatnie spojrzenie na insta” skończyło się po godzinach scrolowania kont i fotek? Aby pozbyć się tego złego nawyku trzymaj telefon z dala od łóżka. Co więcej, światło i pole elektromagnetyczne generowane przez telefon wprowadza do Twojej sypialni elektrosmog, który jest przyczyną złego snu bądź nawet jego braku. Wystarczy, że jesteś na niego narażony przez cały dzień! Zatem wracamy do konwencjonalnych budzików, wyłączamy światła i telefony i kładziemy się spokojnie spać.

Jeden głębszy na głęboki sen? – To płytkie myślenie! Jeśli przed snem sięgasz po alkohol sądząc, że dzięki niemu zaśniesz jak dziecko i porządnie się wyśpisz jesteś w głębokim błędzie. Alkohol może i powoduje, że łatwiej zaśniesz jednak w nocy jego działanie wpływa negatywnie na Twój organizm i jakość snu. Jeśli chcesz się napić czegoś dla relaksu przed snem lepiej sięgnij po ziołową lub miętową herbatkę i poczytaj bloga.

Ustal godzinę „0”-  Jeśli przed snem lubisz poczytać ulubioną książkę bądź zobaczyć odcinek ulubionego serialu ustaw sobie godzinę po której nie będziesz już odpalać kolejnego odcinka lub zaczynać nowego rozdziału. Zadbaj również aby to co czytasz bądź oglądasz nie budziło w Tobie wielkich emocji bądź strachu. Pamiętaj aby zasypiać myśląc pozytywnie. Dzięki temu będziesz przez noc nastrajał się dobrymi emocjami a rano obudzisz się pewny siebie.

Zrób listę „TO-DO” – Masz byt wiele spraw do załatwienia i po prostu nie masz czasu iść spać? Jeśli tak jest oznacza to, że źle zarządzasz swoim czasem. Przeanalizuj co robisz od momentu powrotu do domu i sprawdź czy w wynikach Twojej analizy nie pojawi się zbyt wiele czaso-pochłaniaczy takich jak scrolowanie internetu czy oglądanie telewizji. Postaraj się pozbyć jak najwięcej złych oraz zbędnych nawyków i zwyczajów. Zastąp je sprawami, które „leżą Ci na sumieniu” przed snem. Spisz sobie listę rzeczy do zrobienia i odhacz wszystkie przed pójściem spać albo przepisz je na kolejny dzień, żeby spokojnie się położyć bez zadręczania, że jeszcze czegoś nie zrobiłeś.


Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Obciążenie własnego ciała – Nie chodzi o sprzęt, tylko jak bardzo chcesz… !

Przepis na przygodę – Polacy z Karaibów ! VIDEO BLOG

Naturalne Energy Drinki ! Kasia od Kuchni – Fit Food

Dodaj komentarz