Proteinowe kulki mocy! Protein balls – REWELACYJNA FIT PRZEKĄSKA

Protein balls – REWELACYJNA FIT PRZEKĄSKA

Znacie te sceny ze sklepów gdzie stoicie przy półce i studiujecie tabelki składników odżywczych na produktach?

O jest super proporcja białka do węglowodanów! Ja pierniczę więcej białka niż węgli!  …

Wtedy zerkacie na skład i entuzjazm spada. Cukier, utwardzony olej, środki konserwujące i nie możliwe do wymówienia nawet w myślach wypełniacze i syf.

Wiem nawet z własnego doświadczenia, że wpadając do marketu robię selekcje produktów „zdatnych” do spożycia i trafiam na produkty „FIT” ze zwiększoną zawartością białka. Większość z nich to bullshit ! Raz zwiększona zawartość białka bierze się po prostu ze zwiększonej zawartości białek mleka (kupując serek wiejski czy grecki mamy go tyle samo albo więcej tylko na serku nie jest napisane SUPER FIT DLA TRENUJĄCYCH) dwa, jest tam napakowane tyle cukru, że śmiem przypuszczać producenci tych produktów nie pokusili się przynajmniej, żeby wcześniej wpisać w google hasło FIT i sprawdzić co Świat ma na myśli używając tego słowa. Dlatego naprawdę jestem dumny z siebie gdy kupię sobie jakiś dobry baton proteinowy, który ma w składzie dobre węglowodany o niskim indeksie glikemicznym i białko pochodzenia serwatkowego, jak te które przeważnie spożywam po treningu. Dumę z zakupu takiego batona przyćmiewa tylko jego cena. Po miesięcznym podsumowaniu kosztów zakupu takich batonów nie jestem w stanie się podzielić nimi z Wami z obawy, że artykuł przeczyta moja dziewczyna ;D.

PERFEKCYJNE WYJŚCIE z tego patowego fit-problemu znalazłem na Australijskich blogach gdzie świadomość ludzi na temat zdrowego trybu życia jest a naprawdę WYSOKIM poziomie a FIT REWOLUCJA o wiele bardziej rozwinięta. Protein balls czyli kulki proteinowe u nas kojarzone z pokarmem dla karpi w Australii sprzedawane są na ulicach i FOOD TRUCKACH i są tam mega hitem.

Znam i stosuje zasady racjonalnego odżywiania się, wiem jak ugotować i przyrządzić coś zdrowego i używam tych samych produktów z których są skomponowane kulki więc dlaczego wcześniej na to nie wpadłem ? Bo rozwiązanie jest za proste ! ;D

PROSZĘ O TO ONE

1️⃣Krok pierwszy 

Wybierz typ białka, najlepiej te, którego już używasz może być to WPC koncentrat albo WPI izolat białkowy. Smak białka wpływa na smak kulek. Dobierz odpowiedni rodzaj mąki, WAŻNE jest aby była to mąka, którą możemy spożywać na surowo np. : mąka z orzechów kokosowych, migdałów, mąka owsiana. Przygotuj również mleko, mleko może być zwyczajne 1,5 % bądź możesz też używać mleczka kokosowego.

2️⃣Krok drugi 

Wybierz produkty które dodasz do swoich KULEK PROTEINOWYCH. Mogą to być różne rodzaje orzechów, ziaren i roślin strączkowych. Dobrej jakości masło orzechowe, gorzka czekolada czy inne zdrowe produkty, których używasz na co dzień i da się wrzucić do blendera.

3️⃣Krok trzeci 

Skomponuj Twoje składniki. Podam kompozycję sprawdzonych przeze mnie KULEK PROTEINOWYCH, ale tak naprawdę składem możemy bawić się do woli. Jeśli obawiacie się o kaloryczność i zawartość makro łatwo możemy obliczyć ich zawartość używając kalkulatorów dostępnych na Internecie. Wkładamy wszystko do blendera i miksujemy ze sobą do momentu gdy otrzymamy konsystencje z której, możemy stworzyć kulki. Kulki obtaczamy wiórkami kokosowymi, dodajemy do nich bakalie bądź zostawiamy bez dodatków. Wkładamy wszystko do lodówki na 30 min i gotowe !

 

KULKI PROTEINOWE Z GORZKĄ CZEKOLADĄ

  • Mąka kokosowa 70 gram
  • Orzechy laskowe 50 gram
  • Odżywka proteinowa 40 gram
  • Czekolada gorzka 90% kakao 20 gram
  • Mleko 2 % 100 ml

Całość 754,1 kcal              białko 56,6 g      węglowodany 17,4 g      tłuszcze 50,9 g

 

KULKI PROTEINOWE Z MASŁEM ORZECHOWYM

  • Mąka kokosowa 70 gram
  • Odżywka proteinowa 40 gram
  • Masło orzechowe bez soli i cukru 40 gram (2 łyżki)
  • Mleko 2 % 100 ml

Całość 591,6 kcal              białko 57,9 g      węglowodany 16,2 g      tłuszcze 32,8 g 

 

KULKI PROTEINOWE Z PESTKAMI DYNI

  • Mąka kokosowa 70 gram
  • Odżywka proteinowa 40 gram
  • Pestki dyni 30 gram
  • Orzechy włoskie 20 gram
  • Mleko 2 % 100 ml

Całość 638,4 kcal              białko 57,1 g      węglowodany16,2 g       tłuszcze 38,4 g 

 

Od nas samych zależy ile chcemy ulepić kulek z przepisu. Podane prze mnie przepisy wystarczają na ulepienie 5/6 kulek z jednego. Daje to nam super rozwiązanie na zdrową przekąskę, którą możemy zabrać ze sobą do pracy bądź w podróż. Kulki są bardzo sycące i są idealnym rozwiązaniem na zdrowe przekąski w ciągu dnia. Masz pewność, że wiesz co jesz i że sprzyja to dążeniu do osiągnięcia Twoich celów.

Jestem ciekaw jak urozmaiciliście swoje Proteinowe kulki mocy ;D. Koniecznie podzielcie się swoimi doświadczeniami !


www.kulturasportu.pl

Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Wytwarzanie energii w naszych mięśniach – Drogi pozyskiwania paliwa ATP

Białko, węglowodany, tłuszcze – podstawy.

Naturalne Energy Drinki! Kasia od Kuchni – Fit Food

Dodaj komentarz