Kultura Sportu Surtrip

Przepis na przygodę – Polacy z Karaibów! VIDEO BLOG

Ciężko pracujesz aby zdobyć wymarzoną formę na wakacje ? Dlaczego tylko na wakacje?

Rób formę przed wakacjami i rób formę na wakacjach tak aby po powrocie z urlopu zauważyłeś progres a nie regres. Świetny sposób na to znaleźliśmy tym razem na karaibskiej wyspie Gwadelupie. Pokażę  Wam przepis na przygodę i wypoczynek na wysokich obrotach.

Egzotyczne klimaty nie muszą wiązać się z egzotycznymi kosztami.

Zaczynamy od znalezienia tanich lotów. Polecam do tego te portale:

Jednak nie nastawiajcie się, że od razu znajdziecie wymarzoną destynacje w wymarzonej cenie. Trzeba codziennie sprawdzać oferty lotów i gdy wpadniemy na atrakcyjną okazję być przyszykowanym do zabukowania biletów.

Step 2 znalezienie noclegów. Miejsce  w którym mamy bazę noclegową musi być uzależnione od naszych głównych celów podróży. Naszym jest Surfing więc wcześniej zaznajomiliśmy się z blogami podróżniczymi i relacjami surferów, którzy już odwiedzili Guade. Kierując się tymi sugestiami wiemy gdzie najlepiej będzie nocować. Postawiliśmy na dwie miejscówki na dwóch końcach wyspy, żeby mieć okazje maksymalnie pozwiedzać wyspę i możliwie jak najwydajniej ustawić się pod kątem surfingu.

Aby zminimalizować koszty nie wynajmowaliśmy od razu auta. Auto-stopimg_5227 to świetne rozwiązanie dzięki, któremu poznaliśmy mieszkańców wyspy i ciekawy środek transportu. Dzięki stopowi dostaliśmy się wszędzie gdzie zamierzaliśmy i wpadliśmy naprawdę na ciekawych ludzi. Aby zoptymalizować naszą podróż i czas łapania stopa dzieliliśmy się na dwie pary :). Wynajęliśmy auto na ostanie parę dni aby dojechać w odległe miejsca, które chcieliśmy zwiedzić.

Nogi to też dobry środek transportu a na tropikalnej wyspie pokonywanie kilometrów piechtolotem to czysta przyjemność i możliwość do przeżycia ciekawych przygód i spotkań z fauną i florą.

Wypożyczenia surfingów na miejscu okazało się bardziej problematyczne niż się tego spodziewaliśmy. Gwadelupa nie jest strikte turystyczną wyspą a miejscowości w których się zatrzymywaliśmy nie były do końca nastawione na turystów. Rekonesans spotów do surfowania i ogarnięcie desek zajęło nam parę pierwszych dni. Kolejnym problem była wszechobecna na wyspie rafa. Sprawiała ona, że spoty były niebezpieczne i specyficzne. Po pierwszym wejściu i pierwszym bliskim spotkaniu z rafą, które zaliczyła Keyty postanowiliśmy skorzystać z pomocy miejscowego Surf Guru z którym wchodziliśmy do wody i objaśniał jak i gdzie łapać falę aby nie rozbić się o rafę. Dzięki rafie też musieliśmy pokonywać duże odległości w wodzie aby dostać się do miejsca w którym rafa się zaczynała i tworzyły się fale.

Surfing, Kultura Sportu, Karaiby, Guadeloupe, Wakacje, Trener Personalny Katowice, Wodospad,

Jednak na tak atrakcyjnej wyspie nie samym surfingiem człowiek żyje. Udało się nam zdobyć wszystkie najpiękniejsze wodospady do których nie raz trzeba było się godzinami przedzierać przez tropikalne szlaki w dżungli. Ale nagroda w postaci kąpieli w rajskim wodospadzie wystarczająco rekompensowała trudy podróży !

Udało się nam zajść wysoko więc musieliśmy zejść też głęboko :D. Kajakowa wyprawa na wyspę Żaka Kusto woku której rozpościera się piękna żywa rafa była nie zapomnianą przygodą. 20 min wiosłowania w jedną stronę a potem parę godzin spędzonych nurkując z rybkami. Bajka !Surfing, Kultura Sportu, Karaiby, Guadeloupe, Wakacje, Trener Personalny Katowice, Nurkowanie, Rafa,

Na Karaibach wyspy można również zdobywać wpław co też uczyniliśmy.

Prócz spotkań z egzotyczną roślinnością i zwierzętami obcowaliśmy też z miejscowymi tubylcami. Są to niesamowicie pozytywni ludzie, którym czas płynie zupełnie inaczej niż u nas w Europie. Nie gonią za niczym i całkowicie inaczej postrzegają czas niż my. Płynie on dla nich znacznie wolniej. Mimo, że Gwadelupa jest wyspa Francuską gdzie obowiązuje euro z Europą prócz języka francuskiego i waluty nie ma nic wspólnego. Dla nas to nie zapomniana lekcja po której na nowo uświadamiamy sobie jak ważne jest cieszyć się życiem takim jakim jest !

Na Gwadelupie spędzaliśmy aktywnie każdy dzień i każdego wieczoru kładliśmy się spać pozytywnie wykamani i usatysfakcjonowani przeżytymi przygodami ! Wróciliśmy do Polski mocno podkręceni i na wysokich obrotach, dzięki temu żadne z nas nie potrzebowało „wakacji po wakacjach”.

Surfing, Kultura Sportu, Karaiby, Guadeloupe, Wakacje, Trener Personalny Katowice, Plaża, Para,

Zapraszam do zobaczenia V-loga z wypadu

Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Jak utrzymać formę podczas urlopu? Sport, Surfing, Przygoda!