Wszystko do treningu masz pod ręką!

Trening w parku nie musi kończyć się na bieganiu. Pomysłowe wykorzystanie napotkanej infrastruktury, sprzętu sportowego i własnego ciała pozwala na nieskończone konfiguracje treningowe. Tam gdzie inni widzą murek, drabinkę bądź ławkę ja dostrzegam możliwość do wykonania profesjonalnego i innowacyjnego treningu. W miastach powstaje coraz więcej siłowni plenerowych, wyposażonych we wszystko czego potrzebujemy do przeprowadzenia treningu. Wszystko do treningu masz pod ręką ! Wstań z kanapy i zacznij działać !

Warto pamiętać przed entuzjastycznym wybiegnięciu z domu przed odpowiednim ubiorem. Do dresu i osłoniy na gardło obowiązkowo dobieramy rękawiczki ponieważ drążki o tej porze roku są dość zimne :p. Nie zapominamy również o napoju. Sam osobiście nie wybieram się na trening bez bidonu z bcaa ;). 

Na początek naszego treningu wystarczy, że znajdziemy podesty ( podwyższenia, ławki itd. ) oraz drążek.
Zaczynamy od ogólnorozwojowej rozgrzewki dobrze jak będziemy już po, krótkim rozbieganiu i nasze mięśnie będą rozgrzane, pełne krwi i gotowe do akcji.

Przed rozpoczęciem treningu pamiętajcie o jednym !!!

NIE ROZGLĄDAJCIE SIĘ ZA WZROKIEM PRZECHODNIÓW, NIE WSTYDŹCIE SIĘ TEGO, ŻE TRENUJECIE. BĄDŹCIE Z SIEBIE DUMNI I SKUPCIE SIĘ NA SOBIE I TRENINGU. TO WASZ CZAS, WASZ WYSIŁEK I WASZE ZWYCIĘSTWO !👀

 

Trening możemy zrealizować wykonując ćwiczenia pojedynczo a następnie przechodząc do kolejnych albo w formie obwodowej łącząc poszczególne partie mięśniowe np : NOGI > PLECY > KLATKA

 

Ćwiczenia na nogi. Podwyższenie, ławka, murek.

http://https://youtu.be/PKxxisCUinA

  1. Wskocz nogi wąsko, zeskocz szeroko (sumo squad)

  2. Pogłębianie wykroku z nogą na ławce

  3. Dynamiczne przejście z wykroku na ławkę plus kolano

 

 

Możemy również wykonać bardziej zaawansowane ćwiczenia dodając przeskoki i półobroty.

http://https://youtu.be/f6tWtUdkzN0

  1. Wskocz przodem, zeskocz tyłem. Obrót do prawej, obrót do lewej strony

  2. Wskocz bokiem + obrót 180 ‚

  3. Wskocz przodem, zeskocz, wskocz tyłem

 

 

Ćwiczenia na drążku wysokim

http://https://youtu.be/swBqImZhNpg

  1. Podciąganie nachwytem

  2. Podciąganie podchwytem

  3. przysiad, wskocz, podciągnij

 

 

Ćwiczenia na drążku średnim 

http://https://youtu.be/qZrD7fEUeNQ

  1. Wybij z nóg plus wyjście nad drążek

  2. Wskocz, złap drążek (odwróć chwyt), zeskocz

  3. Podchwyt lub nachwyt, unieś nogi nad drążek

 

 

Ćwiczenia na Poręczach

http://https://youtu.be/_VsitnJsNv4

  1. Dipy z podciąganiem kolan do klatki piersiowej

  2. Uginanie ramion w podporze na poręczach

  3. Podciąganie do klatki piersiowej z nogami na ziemi

 

Dodatkowe ćwiczenia na klatkę piersiową

http://https://youtu.be/Vky3oKWa7Gs

  1. Uginanie ramion na poręczy, szeroko/wąsko

  2. Pompka na ziemi, wejdź na poręcz, wąskie ugięcie ramion

  3. Seria w podporze przodem na pięściach/wąsko szeroko

 

 

Na koniec treningu z przyzwyczajenia szukam sposobu na skatowanie do końca brzucha 😉

http://https://www.youtube.com/watch?v=6Kie9XXuxlI&feature=youtu.be

Nie zapomnijcie o rozciąganiu po treningowym, odpowiednim nawodnieniu i że do domu biegniemy a nie idziemy 😀 !

 

Jak jest brzydka pogoda to ćwiczysz w plenerze?…
Nie ma złej pogody są tylko źle ubrani ludzie. Gdy czujemy się na siłach brzydka pogoda i ponura aura za oknem jest tylko dodatkowym czynnikiem urozmaicającym trening, przy którym samo wyjście z domu i stawienie czoła warunkom staje się wyczynem z którego możemy być dumni.

 

Miasto Katowice – PIĘKNA I WIELKA SIŁOWNIA PLENEROWA

Miasto Katowice przeszło ogromną metamorfozę, pod względem kulturalnym i estetycznym. Znaleźliśmy w tych przemianach wielki potencjał, który można wykorzystać dla rozwijania swoich sportowych pasji. Strefa Kultury naszymi oczami to piękna siłownia w inspirującym i wszechstronnym miejscu. Podbiegi, ławki, schody, trawniki, murki oferują nam wielki wachlarz treningowych możliwości. Rynek po przemianie zyskał ogromną przestrzeń którą można wykorzystać np do rozgrzewki bądź serfowania na deskorolce wśród palm 😉. Katowickie parki tak jak nasz ulubiony Park Budnioka posiadają strefy w których możemy znaleźć drążki, poręcze, drabinki wykorzystywane do treningu z obciążeniem własnego ciała.

 

http://https://www.youtube.com/watch?v=B8sOYDGaZU4


Trener Personalny Katowice Piotrek Jańczyk

www.kulturasportu.pl

Trening FBW – 3 obwody/ 9 ćwiczeń VIDEO

Przepis na przygodę – Polacy z Karaibów ! VIDEO BLOG

Wytwarzanie energii w naszych mięśniach – Drogi pozyskiwania paliwa ATP

 

Dodaj komentarz