Woda to nie przelewki. Ile pić by się nawodnić ?

Woda to nie przelewki! Ile pić by się napić?

Krótko i rzeczowo jak to jest z tym piciem wody. Woda

Najpierw korzyści jakie dosłownie płyną z utrzymywania naszego organizmu prawidłowo nawodnionego. Im więcej wody w naszym organizmie tym nasza krew jest bardziej rzadka, za czym idzie odciążenie pracy serca, któremu wtedy łatwiej przepompowywać krew. Wiąże się to z szybszą dystrybucja tlenu i substratów energetycznych do mięśni co sprawia, że po prostu jesteśmy sprawniejsi. Na odpowiednim nawodnieniu naszego organizmu nie zyskują tylko mięśnie ale również nasz mózg. Kiedy czujemy popołudniowe przemęczenie lub bóle głowy sprawdźmy czy przypadkiem nie odkręciliśmy jeszcze korka z butelki naszej ulubionej wody. Kawa i herbata się nie liczy :p. Zatem im więcej wody dostarczamy tym sprawniej pracują wszystkie nasze procesy metaboliczne a im szybszy metabolizm tym łatwiej jest nam utrzymać zdrową linię ;).

Nie lejąc wody widzimy, że warto ją pić. Napotkałem różne badania, artykuły i rady na temat picia wody. Poczynając od zasady że na każde 25 kg naszej masy ciała powinniśmy spożyć 1 litr wody po wyliczenia zakładające 30 mililitrów wody na każdy kilogram masy ciała bądź bardziej skomplikowane wzory.

Prawda jest taka, że nasze spożycie wody jest związane z naszą dietą, aktywnością, warunkami otoczenia w którym przebywamy a nawet tym czy jesteśmy kobietą czy mężczyzną. Woda pozyskiwana z pokarmów i procesów metabolicznych to prawie 50% tego co nasz organizm wchłania. Jeśli ciężko pracujemy czy trenujemy pamiętajmy o „płynie chłodniczym” dla naszego organizmu. Jeśli przebywamy w klimatyzowanych pomieszczeniach czy na przykład lecimy samolotem gdzie wilgotność powietrza wynosi tylko 5-10% musimy nadrobić ten fakt większym spożyciem H2O. Kobiety karmiące piersią również powinny zwrócić uwagę na zwiększone zapotrzebowanie wody w tym okresie. Warto też zwrócić uwagę aby nasza woda posiadała odpowiedni stopień mineralizacji, który osmolalnością najbardziej odpowiada naszym płyną ustrojowym dzięki czemu lepiej wchłaniamy spożytą wodę. Wynosi ona między 300-400 mg/l. Spójrzmy więć na etykietę.

Nie dając się zwariować i dokładać do naszego napiętego planu dnia dodatkowe minuty poświęcone na zastosowanie wzorów ile dziś powinienem wypić wody według mnie najlepiej zastosować się do tej jednej zasady, której sam się trzymam. Bez butelki wody w torbie nie wychodzę ! A kiedy butelka wyschnie zamieniam ją pełną. Kiedy nie wyschnie wiem, że o czymś zapomniałem. Codziennie staram się wrzucić do pojemnika na plastik jedną bądź dwie zgniecione plastikowe butelki po wodzie. Wtedy wiem, że dzień upłynął mi tak jak powinien 🙂

Masz jeszcze parę minut na to aby dowiedzieć się czegoś ciekawego ?

Zapraszam do pozostałych artykułów.

Śniadanie i czas na nie vs RANEK-jak sobie poradzić?

Naturalne Energy Drinki! Kasia od Kuchni – Fit Food

Proteinowe kulki mocy! Protein balls – REWELACYJNA FIT PRZEKĄSKA


Kultura Sportu

Trener Personalny Piotrek Jańczyk Katowice

Dodaj komentarz